Podjetja 21.4.2024 8:31

Med najpomembnejšimi trgi Vera Spirits ZDA in Kanada

Ljubljana, 21. aprila - Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits, ki je prvi izdelek na trg poslal leta 2020, je prodrl na številne tuje trge, med njimi ZDA, Kanado in Avstralijo. Kot je za STA povedal direktor Luka Nagode, so lani sicer prodali manj kot predlani, vendar ostajajo optimistični. Proizvodnjo so prenesli na zunanjega izvajalca.

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Ljubljana. Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits. Foto: Vera Spirits

Ljubljana.
Slovenski proizvajalec brezalkoholnih žganih pijač Vera Spirits.
Foto: Vera Spirits

Podjetje Vera Spirits sta ustanovila Nagode in Urška Dvoraček, ki sta leta 2019 z namenom proizvodnje džina in ruma v Ljubljani vzpostavila destilarno, nato pa se hitro preusmerila v inovativno proizvodnjo izključno brezalkoholnih žganih pijač.

Njihova ponudba obsega brezalkoholno alternativo džinu, ki je namenjena predvsem mešanju z drugimi pijačami, brezalkoholno pijačo, namenjeno predvsem samostojnemu pitju, in brezalkoholni koktajl v steklenici. "Na začetku je bila naša ponudba obsežnejša, sčasoma pa smo se osredotočili na pijače, ki jih imajo kupci najraje," je pojasnil Nagode.

Povpraševanje po brezalkoholnih žganih pijačah je v tujini že zelo razširjeno, vse večje pa je tudi v Sloveniji. "Na bolj izobraženih trgih takšne pijače poznajo, vendar je tam konkurenca že precej močna. Na manj izobraženih trgih je treba javnost izobraževati, kar pa je povezano z velikimi vložki v trženje. Mi kot mlado podjetje si tega ne moremo privoščiti, zato naši kupci prihajajo predvsem iz tujine," je pojasnil.

Med pomembnejšimi trgi je izpostavil ZDA, Kanado, Avstralijo, Čile, Portugalsko, Nizozemsko in Poljsko. "Rastemo skupaj z malimi distributerji, ki so prav tako na začetku svoje poti," je povedal.

Lani so skupno prodali malo manj kot 15.000 steklenic. To je po Nagodetovih besedah manj kot predlani, vendar ostajajo optimistični. "Seveda pa se tudi mi srečujemo z različnimi izzivi. Na začetku smo bili financirani s kapitalom zunanjih vlagateljev. Sredstva smo porabili, želeli z izgubo pridobivati tržni delež, zato smo vmes potrebovali dokapitalizacijo, ki pa ni bila uspešna. To je zavrlo poslovanje, saj smo bili podkapitalizirani in na robu bankrota, a smo se nekako izvlekli. Zdaj smo spet na sicer razgibani poti rasti," je povedal.

Pomemben preskok je zanje pomenil prenos proizvodnje na zunanjega izvajalca, ki jim je omogočil večji poudarek na razvoju in trženju. Nagode je ponosen, da so začetne korake, ki so vključevali razvoj in preizkušanje, naredili v ekipi sami. "Takrat druge možnosti niti nismo imeli. Danes so na trgu agencije, ki ti lahko pomagajo pri razvoju takšnih izdelkov, takrat pa smo morali vse storiti sami," je dejal.